Et mekanisk mesterværk

08. maj 2024

Porsches klassiske sportsvogn fås i et utal af modelvarianter. Har du råd, er der frit valg på alle hylder når det gælder antal trækkende hjul, turbo eller ej, gearkasser, spoilere, bagvinger og ikke mindst farver.

En af de allerbedste varianter er GTS. Her får du den rette kombination af attitude og power, og i dette tilfælde kombineret med den vidunderligt dybe grønne Irish Green-lakering. Indvendigt fortsætter lækkerierne. Sæt dig godt tilrette i de dybe kulfiberskålsæder, læg din venstre hånd på alcantara-rattet og den højre på den manuelle gearskifter og mærk hvordan du er klar til at indtage hverdagen. Og ja, vi skrev “m-ordet”. Den manuelle gearkasse tilføjer en taktil glæde, der understreger at ikke alt fremskridt er af det gode. For selv om Porsches PDK-gearkasser er blandt verdens bedste, er der alligevel gået noget tabt i automatiseringens æra. I denne 911 GTS er (næsten) alt som det var i gamle dage, og hvert gearskift bliver et trin i en dans af mekanisk harmoni.

Dap let på speederen og de 450 hestekræfter står på spring for at bringe dig oplevelser, som kun en 911’er kan. Der er nemlig noget ved denne model, der altid inviterer dig til at genopdage gamle veje og måske endda finde nye. Det er godt gjort af en bilmodel med +60 år på bagen. Det vil være en fejl at udelukkende kigge på hestekræfter og tekniske specifikationer her. For en 911’er er så meget mere end bare tal. Det handler om følelsen af at glide gennem landskabet i en bil, der ikke bare flytter dig fra et sted til et andet, men flytter noget i dig.

Kom forbi vores showroom i Køge, tag en tur, og mærk selv – for nogle biler skal opleves, ikke bare køres.

Se andre nyheder

18. maj 2025

Målestokken for perfektion

Siden den officielle introduktion af S-Klassen i 1972 har Mercedes-Benz haft ét klart mål for flagskibsmodellen: at skabe verdens bedste bil. Med hver ny generation er ambitionen blevet videreført og forfinet – altid med komfort, innovation og teknologisk overlegenhed som grundsten. Hver udgave har været et teknologisk nybrud, og S-Klassen har gentagne gange introduceret løsninger, som resten af bilindustrien først år senere har taget til sig. Det er ikke uden grund, at modellen ofte omtales som den bil, alle andre luksussedaner måles imod.